• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Maurice Haak over sociale media en cultuur- en destinatiemarketing

    Maurice studeerde filosofie en kunstgeschiedenis in Leiden en Berlijn. Tijdens zijn studie had hij al grote interesse voor nieuwe, digitale technologieën en de manier waarop kunstenaars deze gebruiken om hun verhaal te vertellen. In 2005 startte hij als webredacteur bij het Haags Uitburo, onderdeel van Den Haag Marketing (waar toen nog ‘& Events’ achter stond). In die functie specialiseerde hij zich in online copywriting, SEO en e-mailmarketing.



    Zijn eerste schreden op het social media-pad zette hij met het fotoblog Flickr, waar hij vanaf 2007 het culturele leven van Den Haag namens het Uitburo in beeld brengt. Via Flickr leerde hij ook andere enthousiaste Haagse fotobloggers kennen en kreeg hij de smaak van social media - van het delen van mooie verhalen en beelden - te pakken. Sindsdien is het hard gegaan. Twitter, Facebook, Foursquare, Pinterest – weinig sociale netwerken zijn hem vreemd.

    Bij Den Haag Marketing groeide hij tot online specialist voor cultuur- en destinatiemarketing. Sinds 2011 staat er online marketing & sales op het – digitale – visitekaartje van Maurice. Onder die titel is hij verantwoordelijk voor de online strategie van Den Haag Marketing in het algemeen, en voor de online communicatie van het Haags Uitburo in het bijzonder. De social media-speeltuin waarin hij ooit begon, is inmiddels geworden tot een relevant marketingspeelveld met duidelijke regels en doelstellingen. Z’n drijfveer is echter nog steeds hetzelfde: passie voor de stad Den Haag delen en wekken met de mogelijkheden die digitale media bieden.