• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • De Digitale Donderdag

    Sociale en interactieve media bieden kansen voor bedrijven en organisaties om klantrelaties te verbeteren door efficiënter en effectiever te communiceren.

    Nieuwe ontwikkelingen volgen elkaar daarbij in hoog tempo op. Veel ondernemers en beslissers in organisaties zien door de bomen het bos niet meer.

    Hoe kan je hypes van trends onderscheiden?

    Welke nieuwe mogelijkheden ga je inzetten en welke laat je links liggen?

    Hoe voorkom je mislukkingen, hoge investeringen en beloftes van technologische hoogstandjes die uiteindelijk niet waar gemaakt kunnen worden?

    Hoe zorg je dat bijvoorbeeld sociale en interactieve media voor jou gaan werken in plaats van andersom.


     

    Uit de verschillende initiatieven die binnen en buiten Den Haag op dit gebied worden georganiseerd valt op te maken dat er grote behoefte is aan kennisuitwisseling over praktijkvoorbeelden van innovatieve inzet van internet en sociale en interactieve media.


    Met de Digitale Donderdag wordt daar 5 keer per jaar invulling aan gegeven. Een event in Den Haag met een duidelijke herkenbaar profiel dat die kennisuitwisseling over praktisch toepasbare innovatie op het gebied van het (mobiele) internet en specifiek sociale en interactieve media faciliteert.

     

     

    Wanneer, Waar, Wat?

    Digitale Donderdag bijeenkomsten vinden plaats op de laatste donderdag van Januari, Maart, Mei, September en November. Tijdens die bijeenkomsten worden niet de laatste hypes besproken of theoretische verhalen gepresenteerd, maar voorbeelden uit de praktijk die werken, of juist niet gewerkt hebben.

    Het doel is om een netwerk van Haagse ondernemers en beslissers samen te brengen waarin kennis- en ideeënuitwisseling over interactieve en sociale media middels praktijkvoorbeelden worden gefaciliteerd. Op het event worden ondernemers en beslissers geïnspireerd door ervaringsdeskundigen. Kortom, door en voor ondernemers en beslissers.

     

     

    Voor wie?

    De Digitale Donderdag richt zich met name op ondernemers, ondernemende professionals, beslissers en marketeers uit Den Haag en omstreken. Ondernemers en beslissers voor wie goede communicatie met (potentiele) klanten essentieel is, die willen leren van ervaringsdeskundigen en onderling ervaringen willen uitwisselen.

     

    Aangezien interactieve communicatie ook relevant is voor de overheid (denk o.a. aan burgerparticipatie), willen we ook ondernemende (communicatie) professionals van de lokale en nationale overheid van harte uitnodigen. Juist de ideeënuitwisseling tussen bedrijfsleven en overheid kan interessant zijn. Ook voor communicatie professionals werkzaam bij Haagse reclame, communicatie of adviesbureaus kan Digitale Donderdag interessant zijn. Niet om op de hoogte te raken van de allerlaatste ontwikkelingen en hypes, maar om te leren van praktijvoorbeelden van ondernemers en bedrijven. Uiteraard zijn ook ondernemers en beslissers van buiten Den Haag welkom als het onderwerp van een betreffende sessie hen aanspreekt.

     

     

    Praktische zaken

    De Digitale Donderdag vindt plaats op de laatste donderdag van de maanden Januari, Maart, Mei, September en November.

    Inhoud

    Iedere Digitale Donderdag zullen twee inspirerende sprekers hun ervaringen met u delen tijdens een presentatie. Na de presentaties, aan het eind van de avond, hebt u tijdens de netwerkborrel uitgebreid de gelegenheid met elkaar van gedachten te wisselen over de nieuwe inzichten die u net heeft opgedaan. Na afloop is er gelegenheid om met de sprekers en medewerkers van Rabobank Den HaagMedia Innovatie en Igluu aan tafel te gaan. Zij beantwoorden met plezier al uw vragen.

     

    Het standaard programma voor de Digitale Donderdag is:


    19.30: Opening deuren

    19.55: Welkom (dagvoorzitter)

    20.00: Presentatie 1 (± 20 min)

    20.25: Vragen en afronding (dagvoorzitter)

    20.30: Presentatie 2 (± 20 min)

    20.50: Vragen, afronding en uitnodiging voor netwerkborrel (dagvoorzitter)

    21.00: Netwerkborrel* en 'Aan tafel met ......


    Kosten:

     

     

     

    • Toegang: gratis op basis van aanmelding vooraf via Meetup
    • * Borrel op eigen kosten